Band 1.

Simple Plan!

Ett av mina favoritband.
Jag har tyvär inte lyssnat på dem, nu
det senaste.
Vet inte varför, men det har bara inte blivit så.
Den bästa låten (enligt mig) är "Save you".
Dem har ju gjort den låten till cancer sjuka människor,
plus att jag tycker att låten är allmänt fin!







Fakta:

Simple Plans historia började 1995 med att bandet Reset bildades av några vänner: Pierre Bouvier, Charles-André "Chuck" Comeau, Philippe Jolicoeur och Adrian White. Reset turnerade runt i Kanada, men hann bara öka populariteten blygsamt. Det är oklart vad tanken bakom bandets namn är. Bandmedlemmarna har gett olika svar på det här, inklusive att de gillar filmen "A Simple Plan" att bandet var deras enkla plan för att undvika att få ett "riktigt" jobb; och att namnet bara var provisoriskt, men de kom aldrig på något bättre och med kommande konserter för det nya bandet, behövde de ett namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0